zaterdag 5 maart 2011

Eerste crea opdracht Magnolia uitnodigings kaartjes

Voor een collega heb ik 7 uitnodigings kaartjes gemaakt, de gebruikte materialen hiervoor waren,

*Diverse soorten karton
*Magnolia stempel, Tilda with many hearts
*Cuttlebug met diverse mallen
*Derwent coloursoft potloden, geurloze terpentine en doezelaars
*Strass en diverse steentjes
*Splitpennen met strass
*Tacky glue en kit
*Dubbelzijdig tape

Dit is het eind resultaat :



















Al eerste stappen heb ik labels met de Cuttlebug uitgesneden, daarna heb ik de Magnolia stempel en de uitnodiging stempel gezet.
De plaatjes heb ik ingekleurd met Derwent coloursoft potloden, dit omdat je daarmee mooie shaduwen en effecten kan maken.
Alle plaatjes zijn daarna voorzihtig met haarlak afgelakt.



Pas op met aflakken, de haarlak bijt uit op hout!





Daarna zijn de kleine labels aan de beurt, deze schuiven als de kaarten klaar zijn leuk achter de grote labels uit. Ze zijn versiert met diverse stenen die ik met Tacky glue (goude fles) geplakt heb.













De volgende stap is het versieren van de kaart met scrap papier/karton, ik gebruik zelf de Cuttlebug om hier mooie creaties mee te kunnen maken en voor deze kaart maak ik mooie zijkanten aan het scrap papier waar ik strass steentjes in kan doen.



Om zeker te zijn dat de mallen die overgens van Nellie Snellen zijn, gebruik ik plakband dat geen resten achter laat op papier en het uiteraard ook niet kapot scheurt.

Elke kant zet ik netjes vast voor de mal met het karton door de Cuttlebug gaat, zodat er in beide kanten geen verschil ontstaat.

Bij veel mallen is dit niet noodzakelijk maar in dit geval wel.













Zoals je kan zien kan de mal geen kant weer op door het plakband en op deze manier maak je het jezelf ook makkelijk.

Je kan de mal maximaal 2 a 3 keer gebruiken voor je de gaatjes moet legen, dit doe ik met een naald of iets anders dat scherp en smal is.








Het is nu tijd om de labels aan de scrap versiering vast te maken, dit doe ik met een splitpen versiert met strass, het is een beetje gokken maar elke kaart is netjes recht gekomen.






Dit gedeelte van de kaart moet nu vast worden gezet aan de basis kaart, dit heb ik gedaan met dubbelzijdig tape, zelf heb ik twee soorten, wit voor karton en rood doorzichtig wat kan worden gebruikt voor dingen die een sterke hechting nodig hebben, zoals deze kaart die ook door de splitpen meer hechting nodig heeft.









Alle zeven kaarten liggen klaar, nu kunnen we de strass erop plakken, de steentjes passen precies in de gaatjes die de cuttlebug heeft gemaakt.

Een leuk toeval dus, ik plak ze vast met kit, dit doe ik door met een sate prikker een beetje kit in de gaatjes te doen en met de achterkant van de prikker pak ik de steentjes op en leg ik ze op hun plek.



De kaarten moeten na het plakken van de strass nog even goed uitharden....

Maar het eindresultaat is super, de strass zorgt voor een prachtige sparkle :)









Mocht je nog wat willen weten of dit kaartje of een ander projectje, laat gerust een berichtje achter...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten