zaterdag 5 maart 2011

Magnolia ingekleurd met Derwent




Bij dit plaatje heb ik foto's genomen van elke stap, ik kleur graag met Derwent coloursoft potloden omdat je met geurloze terpentine en doezelaars de mooiste effecten in het plaatje kan maken.

Met Derwent kan je kleur op kleur zetten en mooie kleur verlopen maken..

Als eerste heb ik het shirtje gekleurd met Yellow Green C450, overal waar je veel kleur wil daar zet je de kleur aan en de doezel je het uit met de terpentine en de doezelaars.



















Ook het blauw zet je aan waar je het meeste kleur wil zien Electric Blue C320




















Je kan op de komende plaatjes zien dat de broek in de hoekjes net een beetje is aangezet met Prussian Bleu C310, om een beetje meer kleur te krijgen.




















Nu gaan we de huidskleur zetten, ik zet de kleur dik op de buiten randen van het gezicht en wat dunner in het midden. Ik zet rustig een laag of drie in totaal erop om een mooie dekking te krijgen Peach C560



















Voor de blush gebruik ik Blush Pink C180, wees niet bang om de wangen te maken, met de doezelaar vervaagt het altijd weer en mocht je het te vinden, dan zet je er nog wat huidskleur overheen. (op het plaatje met de blush zie je dat de jeans is verfraait met de Prussian Blue)




















Nu zijn de haren aan de beurt, ik heb er twee kleuren voor gebruikt, eerst zet je meerdere stukjes aan met Pale Brown C530, dit doezel je uit, het is niet erg als sommige stukjes die lichtval horen te hebben weinig kleur krijgen...

Daarna zet je net een paar stukjes aan met Brown Earth C630, let op, je kan het goed uitdoezelen dus zet net een klein streepje waar je het wil hebben..




















Nu de haar elastiekjes, vrolijk met Deep Red C130, ook gedoezeld anders veeg je de kleur uit.



















Zoals je ziet heb ik het shirtje nog met een klein beetje Green C420 aangezet, net om het wat vrolijker te maken.

Nu moet het plaatje nog afgelakt worden, zodat de kleuren niet meer kunnen uitlopen als je aan het plaatje zit....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten