donderdag 16 februari 2012

Snoepzakje stap voor stap met Magnolia

Dit zakje heb ik wel meerdere foto's van gemaakt zodat er een stappen plan van is.

De gebruikte materialen zijn:
Zelf gemaakte glimmermist in meerdere kleuren
Wit karton
Magnolia stempel tilda met de kikker (echte naam weet ik niet)
Derwent colorsoft potloden
Doezelaars
Schuurmatje
Terpentine (reukloos)
Stickels
Stempel vlinder rondje
Stempel inkt
Emboss inkt van Ranger
Embos poeder zilver
Plak sierstroken (bij xenos gekocht)
3d foam
Plastic zakje voor snoep (vierkant model)

Hier eerst het eindresultaat



Als eerste heb ik het label gemaakt op de breedte van het zakje, dit kan je dus zelf aanpassen, voor de hoogte heb ik naar de stempel gekeken.

Hier een mooie close up van de stempel die we gaan gebruiken.


Met zelfgemaakte glimmermist (ik zal hier nog een bericht over maken) heb ik de label versiert.


Met de emboss inkt heb ik de vlinder stempel eerst een paar keer in het zilver op de label gezet voor wat achtergrond versiering.




Daarna heb ik de stempels op karton gezet en ben ik gaan inkleuren met de derwent potloden, ik heb de label erbij gehouden om het mooi passend te maken.



Hier begin ik met de jurk, ik kleur alleen de donkere stukken zodat ik kan uitdoezelen naar het midden toe zodat er een mooie schaduw ontstaat.



De huid doe ik altijd met de kleur peach, persoonlijk vind ik dat de mooiste huid tint, ook daarbij zet ik meer aan in de buitenlijnen en schaduw plekken.


Hier is de kikker groen en de wangen zijn gedaan met de blush pink.


Kroontje van de kikker is met geel gedaan, die mag je dik in kleuren en de haren heb ik aangezet klaar om te doezelen.


Haren uit gedoezeld en de strikjes en bloemen krans in haar haren ingekleurd.


De vleugels doe ik met grijs een beetje aanzetten vanaf tilda zelf, ik ga er straks volledig met een stickels glitter overheen.


Helaas zijn sommige foto's wat overbelicht, het was avond en het is even lastig de juiste lampen te vinden om de mooiste foto's te maken :)

Hier is de magnolia stempel en de vlinder stempel klaar.


Beide uit geknipt, nu ga ik ze op de label bevestigen met 3d foam zodat ze hoger komen te liggen en ik plak de sier tape op en niet te vergeten de stickels op de vleugels.


Het eind resutlaat staat helemaal boven in het bericht al.... :) als je nog wat wil weten laat gerust een berichtje achter.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten