donderdag 9 februari 2012

Tasje met destress inkt en Magnolia

Benodigde materialen:

Karton
dubbelzijdig plakband
Destress inkt ( scattered straw en vintage photo)
Destress embossing inkt
Emboss poeder clear
Heating tool
Glimmermist spray
3d kit
Score pall (hoeft uiteraard niet maar is wel makkelijk)
Stempels (wat bloemen en magnolia tilda goes bananas)
bloemen
steentjes
knoop en elastiek (of sluiting naar keuze)




Dit is het eindresultaat, helaas is de foto niet helemaal mooi gelukt, ik zal binnenkort een nieuwe plaatsten


Ik heb met behulp van een mal op wit karton een tasje uit geknipt. Op het karton hen ik met de emboss inkt van destress bloemen en de magnolia gestempeld en met clear poeder bedekt.
Met de heat tool heb ik het verhit zodat het patroon op het papier staat.


Daarna heb ik met de lichtste kleur destress inkt het eerste stuk ingekleurd, zoals je ziet komt het patroon te voorschijn omdat ik de clear emboss poeder heb gebruikt, neemt het patroon de oorspronkelijke kleur van het papier aan.



Daarna (vooral op de buitenste vlakken) doe ik hetzelfde met de donkere vintage photo kleur.
Als je daarna met een sprayer wat water erop sprayt, verlopen de kleuren mooi. Met de heat tool droog je het papier weer op. Let erop, het word dan wat lichter om te zien dan toen het nat was.

Tevens heb ik wat glimmermist op de delen gesprayt waardoor er een mooie subtiele glitter op het papier zit.




Het zelfde doe je met de handel voor het doosje.



Dan heb ik de drie delen voor het tasje compleet.



Met dubbelzijdig tape (ik gebruik de rode die stevig plakt) heb ik daarna de onderdelen in elkaar geplakt.



Nu komt het versieren, altijd leuk om te doen, ik heb met destress inkt wat witte roosjes en een andere witte bloem gekleurd, wat mist erover gesprayt voor een mooie gloed, hier een foto van de nog natte roosjes.



Daarna heb ik alles met 3d kit bevestigd en hier het eind resultaat....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten